Cenevre Otomobil Fuarı’nın iptal edilmesiyle dijital olarak tanıtılan 2020 Fiat 500e, yeni jenerasyonun dinamikleriyle oldukça iddialı.

Elektrikli ulaşım çözümlerinin şehir içi odaklı çeşitlenme süreci devam ederken, kullanıcıların tercihleri de yavaş yavaş bu yöne doğru evriliyor. Bisiklet ve scooter gibi alternatiflerin ilgi odağı olduğu son zamanlarda, elektrikli otomobil modellerinin de aynı eğride ilerleyip geliştirdiğini görüyoruz. Geçtiğimiz yıllarda Amerika merkezli olarak satışa sunulmasına rağmen bekleneni bir türlü veremeyen Fiat 500e, yenilenen ürün gamıyla birlikte elini güçlendirmiş şekilde kullanıcıların dikkatini çekmeye çalışacak. İkinci Dünya Savaşı dönemlerine kadar uzanan köklü isim geçmişi ve günümüz şehir içi kullanım popülerliğinin de etkisiyle bu kez daha büyük beklentilerle piyasaya sunulacak olan 2020 Fiat 500e, tasarım ve donanım dinamikleriyle de hatırı sayılır seviyede ileriye taşınmış durumda.

1/5

2020 Fiat 500e için öne çıkan detaylar

Geliştirilen yeni platform sayesinde bir önceki nesline göre 6 cm daha uzun ve 6 cm daha geniş bir 500 ailesi bizi karşılıyor. Aks mesafesi de 2 cm iyileştirilen ürün gamı bu sayede iç dünyada daha ferah bir deneyim sunabilecek. Elbette deneyimin en büyük kısmı teknik özelliklerde. Tabloya baktığımızda yeni Fiat 500e ile 116 beygirlik güç seviyesine terfi edildiğini görüyoruz. Batarya kısmında kullanılan 42 kWh’lik paket ise otomobilin tek seferde 320 kilometre menzil kat etmesine olanak tanıyor. Bu rakam sürücüleri şehir içi ulaşımın da ilerisine taşıyabilir.

İlginizi Çekebilir  Minik şehirli elektrik gücüyle artık çevreci; Yeni Renault Twingo Z.E. ile tanışma vakti

Fiat’ın karşılaması gereken özelliklerden birisi de hızlı şarj desteğiydi. Bunu es geçmeyem İtalyan üretici 85 kW desteği üzerinden otomobilin 35 dakikada yüzde 85 doluluk seviyesine getirileceğini söylüyor. 500e’nin 0’dan 100’e hızlanmasını 9 saniyede tamamladığını ve maksimumda 150 km/s hıza erişebildiğini de belirtmeden geçmeyelim. Otomobilin sürüş deneyiminde fark yaratan bazı önemli noktalar da var. Sınıfının ikinci seviye otonom sürüş vadeden ilk modeli olarak lanse edilen 500e, bunu elektronik asistan desteklerine borçlu. Otomobilde adaptif hız sabitleyici, şerit asistanları ve park asistanı gibi donanımlar sunuluyor.

1/5

500e, geçmiş jenerasyonun en çok eleştirilen noktalarından birisi olan kokpit konusunu da ortadan kaldıracak gibi. Konsolun merkezinde 10,25 inçlik multimedya ekranla gelen modelde malzeme kalitesinin de iyileştirildiğine vurgu yapılıyor. Sunulan sürüş modları da ihtiyaçlara göre en iyi deneyimi sunmak için önemli bir etken. Normal, Range ve Sherpa ismindeki bu modların en ilgi çekici olanıysa bizce Sherpa. Bu modda otomobilin hız limiti 80 km/s ile limitlerinken en iyi menzil veriminin alınabilmesi adına klimalar bile çalışmaz hale geliyor. Sadece Convertible versiyonuyla satışa sunulacak olan elektrikli Fiat 500’ün versiyonları önümüzdeki süreçte çeşitlendirilecek.