Geçirdiği 360 derecelik evrimle tüm ilgiyi üzerine toplayan 2020 SEAT Leon ailesine, ilk kez sunulacak hibrit versiyonları baz alarak yakından bakıyoruz.

Kısa süre önce düzenlenen tanıtım etkinliğiyle global lanmanı yapılan 2020 SEAT Leon, beraberinde ilkleri ve önemli iddiaları getirdi. Yeni model yılıyla birlikte artık dördüncü jenerasyonuyla yollarda olacak olan otomobilin dönüşüm formülleri ise oldukça geniş kapsamlı. Bu kriterlerden birisi olan tasarım noktasında büyük oranda beğeni kazanan Leon, teknolojik destekleri ve motor seçenekleriyle de oldukça iddialı. İspanyol üreticinin “bu zamana kadar ürettiğimiz en güvenli ve bağlanılabilir otomobilimiz” cümleleriyle nitelendirdiği dördüncü nesili hibrit versiyonu üzerinden mercek altına alıyoruz. İki farklı hibrit teknolojisiyle sunulacak olan model, elektrik dönüşümüne ilk adımını da bu nesille resmi olarak atıyor.

1/6

2020 SEAT Leon hibrit seçenekleri hakkında bilmeniz gerekenler

SEAT yeni Leon’da mild ve plug-in hybrid olmak üzere iki farklı elektrik dokunuşuyla karşımıza çıkıyor. VAG grubunun diğer üyelerinden de çok da uzak olmadığımız bu seçeneklerden mild hybrid versiyonu, marka içerisinde eTSI olarak isimlendiriliyor. 48V mimarisi üzerine kurulan başlangıç jeneratörlü bu sistem, içten yanmalı motorun yakıt tüketimi ve performans gibi noktalarına pozitif etki sağlıyor. Şimdilik resmi tüketim verileri açıklanmayan bu sistemin etkisi iki benzinli motor üzerinden satın almak mümkün olacak. Giriş seviyesinde 110 PS güç üreten 1.0 litre karşımıza çıkarken bir üst noktada ise 150 PS üreten 1,5 litrelik makine meraklılarını bekliyor olacak. Giriş seviyesinde manuel şanzıman, 1,5 litrelik motor ile ise çift kavramalı DSG’nin sunulduğu da potansiyel alıcıların bilmesi gereken noktalar arasında.

1/6

Hibrit ailesinin ikinci seçeneği de adından anlaşılabileceği üzere kablo ile şarj edilebilir bir mimari üzerine kurulu. Standart olarak 1,4 litrelik benzinli motorla sunulacak olan bu versiyonda 13 kWh kapasiteli bir batarya ve elektrik motoru yer alıyor. 6 kademeli DSG şanzımanla entegre edilen bu sistem kombinasyon olarak 204 PS gibi gayet tatminkar bir güç üretebiliyor.

İşin içerisinde bir batarya olduğu için haliyle elektrik menzili de bu versiyon için oldukça önemli. SEAT’ın bu noktada paylaştığı veri, saf elektrik moduyla 60 kilometreye kadar menzil kat etmenin mümkün olduğunu gösteriyor. Bu rakamın günlük kullanımda bazen hiç benzine geçmeyeceğimiz senaryolara bile izin verecek seviyede olduğunu belirtmeden geçmeyelim. Şarj edilebilir hibrit versiyonu hatcback ve station wagon gövde tipinin her ikisi üzerinden de satışta olacak.


SEAT’ın en bağlanılabilir modeli olarak nitelendirdiği yeni Leon’un teknolojik desteklerinin de biraz üzerinden geçelim. Kokpit bölümüne baktığımızda son nesil 10,25 inçlik dijital sürücü ekranıyla birlikte ebatları 8,25 inç ile 10 inç arasında değişen multimedya ekran seçenekleriyle sade ve modern bir otomobil karşımızda duruyor. Bu yapıyı güçlendirecek en önemli parçalardan birisi sürücü destek asistanları olacak. Şerit takip ve uyarı, park asistanları, kör nokta uyarı, adaptif hız sabitleyici ve diğer birçok nitelik donanım seviyelerine göre araca entegre edilebilecek.

İşin en bağlanılabilir kısmını ise geliştirilen mobil uygulama oluşturuyor. Kullanıcılar bu uygulama üzerinden aracın ışıklarını yakma, klima kontrolü, kornasını çalma, park pozisyonuna erişim ve hırsızlık önleme uyarıları gibi pek çok özelliğine erişebiliyor. Aileye dahil olan hibrit seçeneğinde ise şarj işlemleri ve menzil değerleri de ek olarak uygulama içerisinde erişilebilir olacak. SEAT’ın 1,1 milyar euroluk yatırımla hayata geçireceği yeni Leon’un bu çevreci versiyonlarıyla nasıl bir grafik yakalayacağı merak konusu.