Büyükşehir Belediyesi tarafından uzun zamandır adım atılması beklenen Ankara bisiklet yolu için bugün itibarıyla inşa sürecine başlandı.

Ankara Büyükşehir Belediye Başkanı Mansur Yavaş’ın seçim sürecinde vaatleri arasında yer alan bisiklet yolu için çalışmalar başladı. Daha ekonomik, sağlıklı ve sürdürülebilir ulaşım imkanı sağlayacak olan yol aynı zamanda hava ve gürültü kirliliğiyle mücadele ve trafik sıkışıklığına alternatif çözüm olacak. Projenin 1. etabı 26 Şubat itibarıyla başladı. Ankara bisiklet yolu için 1. etabı 2 ay içinde tamamlamayı planladıklarını açıklayan Yavaş, işletme modelleri üzerinde yoğun şekilde çalıştıklarını da özellikle ifade etti.

İlginizi Çekebilir  Emisyonsuz ulaşıma Nepal'de yaratıcı çözüm; bambu elektrikli bisiklet

Ankara bisiklet yolu şehrin ulaşım planı geleceği için hayati önem arz ediyor

Emisyon oranının azaltılması konusunda da önemli bir beklentiyi beraberinde getiren proje iklim değişikliği uyum çalışmalarına da önemli katkı sağlayacak. 53,6 kilometrelik yolun ilk etap çalışmaları, Milli Kütüphane-Ankara Üniversitesi güzergahında gerçekleştirilecek. 3,5 kilometrelik güzergahın inşaat çalışmaları trafik düzenini aksatmadan hızla tamamlanacak. Ankara’da bisiklet kullanımını artırmayı ve bisiklet kültürünü oluşturmayı amaçlayan Ankara Büyükşehir Belediyesi, metro ağını da bisiklet yolu projesi ile entegre etmeyi planlıyor. Güvenli bisiklet yolları, yaya bölgeleri ve yürüyüş yollarının planlandığı proje güzergahında 10 üniversite kampüsü, 2 sanayi bölgesi, 30’un üzerinde kamu kuruluşu, 40’ın üzerinde okul ve spor kompleksi, hastaneler, alışveriş merkezleri ve birçok yeşil alan bulunuyor. Güzergah üzerinde toplam 410.000 kişinin ikamet ettiği de dikkat çeken rakamlar arasında.

ABB Başkanı Yavaş; Ulaşım politikaları artık sadece bir insanın bir yerden bir yere gitmesini temsil etmiyor, şehirleri şekillendiriyor. Bu yüzden bisikletli ulaşımı çok önemsiyoruz

Çalışmalarla ilgili açıklamalarda bulunan Belediye Başkanı Mansur Yavaş; “Ankara’daki bisiklet ağını toplu taşımaya entegre ederek çok daha fazla genişletmek istiyoruz. Bununla ilgili birçok ülke örneğini inceledik Ankara için en uygun modeli en kısa sürede toplu taşıma araçlarına da uygulamayı planlıyoruz. Ankara’nın ulusal ve uluslararası alanda kentsel hizmetleriyle, yaşam kalitesiyle, çevreye ve insana duyarlılığıyla üst sıralardaki konumu tescillenmiş bir dünya kenti olmasını istiyoruz. Bu noktada ulaşım hizmetleri ve politikası özel bir önem arz ediyor. Ulaşım, kentsel hizmetler arasında insan yaşamına en çok dokunan hizmet alanını oluşturuyor. Kentlerin ekonomisi açısından da ulaşım sektörü çok önemli.” ifadelerine yer verdi.

53,6 kilometrelik bisiklet yolunun detaylı bölgesel güzergahı şu şekilde

Milli Kütüphane-Ankara Üniversitesi,

AKM-Ankara Büyükşehir Belediyesi,

MTA-TOBB Üniversitesi

Eryaman-Batı Güzergahı,

Eryaman-Göksu Güzergahı

Ümitköy-Etimesgut Güzergahı,

Batıkent-İvedik Güzergahı

Hacettepe-ODTÜ-Bilkent-Mustafa Kemal Mahallesi

Sıhhıye-Cebeci Güzergahları’ndan oluşuyor.