Kopenhag için yeni bir bisiklet altyapı sistemine ihtiyacı olup olmadığını belirlemek için yapılan araştırma sonuçları kayda değer veriler ortaya koyuyor.

Bisiklet kullanımının özellikle Koronavirüs süreciyle birlikte küresel bazda arttığına şüphe yok. Ülke yönetimlerinin de gerek özel yollar gerekse maddi teşviklerle desteklediği sürece geçtiğimiz günlerde Türkiye de dahil olmuştu. Sağlık etmeninin yanında maddi açıdan da kullanıcılarına avantaj sağlayan bisiklet kullanımıyla ilgili Kopenhag merkezli önemli bir araştırma yapıldı. Lund Üniversitesi tarafından gerçekleştirilen çalışmanın sonuçlarına göre bisiklete binmek yerine araba ile seyahat ediyorsanız, bu durum altı kat daha pahalı bir maliyet ortalamasını doğuruyor. Elbette bu rakamlar ekonomik şartlara göre ülke ülke farklılık gösterebilir.

İlginizi Çekebilir  25 yıllık araştırma; şehir içinde bisiklet kullanmak ömrü uzatıyor

Bisiklet, maliyet/fayda eğrisinde önemli bir getiriye sahip

Üniversite bünyesinde görev yapan Stefan Gössling ve Andy S. Choi, Kopenhag Belediyesi’nin yeni bir altyapı sistemine ihtiyacı olup olmadığını belirlemek için çalışmayı gerçekleştirdi. Araştırmacılar, tıkanıklık, sağlık, yol hasarı, gürültü, kirlilik, seyahat rotası ve iklim değişikliği açısından toplum üzerindeki araç maliyetine baktıktan sonra, araçların toplum üzerinde bisikletlerden çok daha yüksek ekonomik etkiye sahip olduğunu buldular. Topluma ve özel şahıslara yönelik maddelerin de dikkate alındığı araştırmada, otomobil için kilometre başına 0,50 euroluk bir etki ortaya çıktığını görüyoruz. Buna karşılık bisikletin etkisi kilometre başına 0,08 euro olarak tabloda karşımıza çıkıyor. Çalışmayla ilgili açıklamalarda bulunun Stefan Kopssling; “Kopenhag’daki maliyet-fayda analizi, altyapı ve bisiklet dostu politikalara yapılan yatırımların ekonomik olarak sürdürülebilir olduğunu ve yüksek getiri sağladığını gösteriyor.” ifadelerine yer veriyor.