Marka tarihinin ilk seri üretim elektrikli otomobili olan Audi e-Tron ailesini, yaklaşık 1,5 yılda çeşitlenen tüm versiyonlarıyla tek bir tabloda bir araya getirdik.

Elektrikli otomobil dönüşümünde küresel üreticiler arasından en hızlı davrananlardan birisi Audi oldu. Volkswagen grubunun çatısı altında yeni dönemin ilk temsilcilerinden olan e-Tron modeli, aynı zamanda marka tarihi için de bir kilometre taşıydı. Audi’nin ilk seri üretim elektrikli otomobili olarak kayıtlara geçecek olan SUV modeliyle tanışmamız Eylül 2018‘e kadar dayanıyor. Geride bıraktığımız yaklaşık 1,5 yıllık süre içerisinde ise ailenin çeşitlendirilme çalışmalarına odaklanan Ingolstadt merkezli üretici, iki farklı versiyonu da bu kapsamda piyasaya sunduğu. Biri giriş seviyesi, diğeri ise daha sportif çizgilere odaklanan bu iki versiyonla birlikte tüm süreci sizler için bir araya getiriyoruz.

1/5

“Audi e-Tron” dersine giriş

Eylül 2018’de tanıtımı yapılan ve aynı yılın Paris Otomobil Fuarı’nda ilk kez kullanıcılarla buluşan e-Tron aslında öyle çok da şaşırtıcı teknik verileri beraberinde getirmedi. Beklentiler doğrultusundaki günümüz standartlarını karşılayacak bir seviyeyle meraklılarını selamlayan otomobilin menzil değeri ilk olarak 402 kilometre olarak açıklanmıştı. Lakin Kasım 2019’da güncel WLTP standartları bazında yapılan testler ile en üst paketle donatılan e-Tron’un yaklaşık 436 kilometre menzil kat edebildiği görüldü ve rakam bu şekilde güncellendi. Otomobilin hızlı şarj desteğiyle 30 dakikalık bağlantı ile yüzde 80‘lik dolum yüzdesine erişebiliyor olması da son kullanıcı için senaryoyu biraz daha cazip kıldı.

e-Tron elektrikli oluşu kadar üzerinde taşıdığı teknolojilerle de marka tarihine adını altın harflerde yazıran bir model haline geldi. Audi’nin “Sanal ayna teknolojisi” olarak nitelendirdiği ve geleneksel aynaların yerini kameraların aldığı sistem genci yaşlısı herkesin kayıtsız kalamadığı noktalar arasındaydı. Tasarım noktasında otomobilde çok daha premium bir hissiyat uyandıran sistem, bunun dışında doğrudan menzile de olumlu etki edecek olan sürtünme katsayısında da avantajları beraberinde getirdi. Dışarıda konumlandırılan yüksek çözünürlüklü kameraların merkezinde olduğu teknoloji, kapı panellerine entegre edilen ufak çaplı ekranlar üzerinden kontrol ediliyor. Aracın genel destek sistemleri arasında yer alan şerit takip ve kör nokta uyarı sistemleri de yine buradan sürücü ile iletişim kurarak işleyiş sağlıyor. Araç tüm bu özellikleriyle birlikte o dönem 74.800 dolarlık başlangıç fiyatıyla piyasaya sunuldu. 999 adetle sınırlandırılan First Edition paketlerinde ise bu rakam 86.700 dolara kadar yükseldi.

1/3

Ailenin ucuz versiyonu e-Tron 50

Takvimler Ağustos 2019‘u gösterdiğinde ise Audi ekibi karşımıza ailenin en ucuzu versiyonu olan e-Tron 50 Quattro‘yu çıkarttı. Giriş seviyesi olmasına rağmen menzil konusunda 300 kilometreye kadar yol kat edebildiği açıklanan bir otomobille baş başa bırakıldık. Menzildeki gerilemenin negatif alandaki destekçisi ise, üst pakette 150kW olarak sunulan hızlı şarj desteğinin bu modelde 120kW ile sınırlandırılması oldu. Lakin bu kayıp da e-Tron 50’nin 30-35 dakikada yüzde 80 batarya kapasitesine gelebilme yeteneğinden bir şey eksiltmedi. Otomobilin performans verilerinde ise gücün 400 beygir seviyelerinden 310 beygire, torkun ise 665 Nm’den 540 Nm‘ye gerilediğini gördük. 0’dan 100’e hızlanmasını 7 saniyede tamamlayabilen Audi e-Tron için maksimum sürat değeri 190 km/s olarak açıklanmış, tüm bunlar alt alta yazılığında ise kullanıcıların cebine 12.000 dolar kalacağı kesinleşmişti.

1/3

Sportback dokunuşu ile daha e-Tron ailesinde performans çizgileri

Audi, 2018’de başlangıcını yaptığı e-Tron ailesinin son üyesini yaklaşık bir ay önce karşımıza çıkarttı. e-Tron Sportback olarak ürün gamına giriş yapacak olan bu modelle birlikte, arka tarafa doğru coupe formunu alan çizgiler işin çekiçilik katsayısını da büyük oranda artırdı. Standart gövde tipinde uyguladığı formülü aynı şekilde burada da uygulayan Audi, Sportback 50 Quattro ve Sportback 55 Quattro olmak üzere iki farklı versiyonla kullanıcılarla bululacak. Sırasıyla 310 ve 360 beygirlik (Boost paketle 410 beygir) güce sahip olan otomobillerin en iyi derece 5,7 saniyede 0’dan 100’e çıkabildiği netleşti. Menzil noktasında ise rakamlar 345 ile 450 arasını gösterdi. Tanıtımla birlikte yaklaşık 71.000 euroluk Almanya fiyatları da açıklanan Audi e-Tron Sportback serisi, bugünkü tabloda istediği eğriyi yakalayabilmiş değil. Bunun için 2020 yılını daha iyi değerlendirmek isteyen şirketin karşımıza çıkartacağı daha ulaşılabilir seçeneklerle belki istenilen seviye yakalanabilir. Bekleyip göreceğiz.