Balenciaga Paris Moda Haftası etkinliği kapsamında iklim değişikliği problemine farkındalık yaratmak için akıllardan silinmeyecek bir gösteriye imza attı.

Hem üretiminde kullanılan olağanüstü kaynaklar göz önüne alındığında hem de üretilmiş milyonlarca parçanın çöpe atılarak tüketim kültürünün doğmasına neden olduğu değerlendirildiğinde sürdürülebilirliğin moda endüstrisine el atması yadsınamaz bir gereksinim. Ürünün üretiminden başlayıp dağıtım kanalına kadar olan sürecin her aşamasında katkısının olabileceği de aşikâr. Bu süreçte geliştirilen ürünün tanıtımı da kimi zaman bazı alışkanlıkların tersine çevrilmesinde rol oynayan en etkili kanallardan bir tanesi.

Elbette bu, verilmek istenen mesajın ifade ediliş biçimine, netliğine ve mesajın alıcısıyla nasıl buluşturulduğuna bağlı. Moda markaları dikkat çeken defile organizasyonlarıyla bir yandan ürün veya koleksiyonlarını moda severlerin ve trend takipçilerin beğenisine sunarken öte yandan belirlemiş oldukları defile konseptiyle de izleyicisine mesaj veriyor. Dikkat çeken tasarımları ve podyum şovlarıyla gözde markalardan biri de bu yıl Balenciaga oldu.

1/3

İklim değişikliği için defile salonu özel olarak baştan yaratıldı

Dünyaca ünlü moda markası 2020/21 Sonbahar/Kış koleksiyonunu geçtiğimiz haftalarda görkemli bir şov ile tanıttı. Yapılan özel hazırlıkla birlikte Paris’teki Cité du Cinema kompleksi içerisinde gerçekleştirilen defilede iklim değişikliğiyle beraber okyanus ve deniz suyu seviyesinin yükselmesine dikkat çekmek amacıyla yüzeyini su basmış podyum kullanıldı.

Suyun derinliği sadece birkaç santimetre olmasına rağmen bu görüntü ile izleyenlere oldukça derin izlenimi verildi. Oturum düzeninde yer alan ilk üç sıranın iklim tehdidini yansıtması bakımından kısmen su altında ve boş bırakıldığını görüyoruz. Tavana asılı olan led ekran yardımıyla podyumdaki suya yansıtılan karanlık yağmur bulutu geçişleri, şimşek ve gök gürültüsü efekti, uçuşan kargalar, hareketli dalgalar, kızıl gökyüzü silueti ve ateş kırmızısı lav görüntüsü ile adeta doğal ortam ambiyansı da felsefeyi destekledi. Ayrıca bu ambiyansa güneş tutulması ile dünyanın uydu görüntüsü ve şehir siluetlerinin kuşbakışı görüntüsü de eşlik etti.

1/3
İlginizi Çekebilir  Eski spor ayakkabılardan üretilen ilgi çekici maske tasarımları

Koleksiyon, siyah ve koyu renklerin hâkim olduğu retro-fütüristik akımla beraber minimal ve net kesimleri içeriyor. Spor, parlak deri görünümlü, lateks, payet ve soğuğu engelleyen kumaşlardan hazırlanan, omuzları sivri vatkalarla detaylandırılmış tasarımlar, asi ve sokak stilini yansıtan figürlerle zenginleştiriliyor. Kering Grup bünyesinde bulunan İspanya merkezli Balenciaga’nın tasarımcısı Demna Gvasalia, koleksiyonunda iklim değişikliğine dikkat çekmeyi ve farkındalık yaratma konusunda üzerine düşen sorumluluğu yerine getirmek istediğini ifade ediyor. Kering Grup yirmiden fazla ülkenin yedi tanesinde yüzde yüz yenilenebilir enerji ile çalışırken tedarik zinciri sürecinde de tehlikeli kimyasalları yok etme amacıyla diğer büyük uluslararası markalarla çalışıyor.