Bu yıl içerisinde Renault Clio Hybrid başta olmak Megane ve Captur üzerinden üç farklı sınıfta sunulacak elektrik deneyimi netleşen detaylarıyla bu yazımızda.

Çevreci ulaşım parolasıyla son yılların en çok adından söz ettiren sınıfı şüphesiz elektrikli otomobiller. Binek, SUV, kamyon ve pickup gibi hemen her segmentte en az bir örneğini gördüğümüz bu gücün küresel piyasalardaki payı da her geçen yıl artış gösteriyor. Norveç başta olmak üzere Avrupa’nın önemli ülkelerinde şimdiden birinci alternatif konumuna gelen elektrikli araçlara geçiş sürecinin kilit rolüyse hibritlere emanet.

Türkiye gibi gerek altyapı gerek sürücü alışkanlıklarıyla bu kültüre hazır olmayan ülkeler için elektrikle ilk tanışma rolünü üstlenen hibrit versiyonları özellike 2020 içerisinde çok daha ön planda göreceğiz. Kısa süre önce ürün gamının üç önemli modeli olan Clio, Captur ve Megane‘ı bu teknoloji üzerinden tanıtan Renault da, geçiş sürecinde düşünülebilecek markalardan birisi haline geldi. Biz de bu yazıda sizler için bu üç modelin detaylı teknik özelliklerine yakından bakıyoruz.

1/6

2020 Renault Megane Hybrid için netleşen rakamsal veriler

Dilerseniz büyütecimizi ilk olarak hibrit rozetiyle tanıtımı gerçekleştirilen en son model olan Renault Megane üzerinde yaklaştıralım. Mart ayındaki Cenevre Otomobil Fuarı’nda sahneye çıkmasını beklediğimiz Megane, markasının E-Tech adını verdiği altyapının şarj edilebilir deneyimle sunulduğu versiyonuyla kullanıcılara sunulacak. Bu da saf bir elektrikli otomobil deneyimiyle paralel olan priz deneyiminin yaşanabileceği anlamına geliyor elbette. 1,6 litrelik benzinli motorun merkezinde geliştirilen bu üniteye eşlik eden elektrik motoruyla ortaya 160 beygir civarında güce sahip olan bir Megane versiyonu çıkıyor. Saf elektrikli deneyimi için bir sürüş modu da bulunan Megane hibrit, bu modda şehir içi kullanım odaklı olarak 65 kilometre menzil vadediyor. Elektrikli sürüş sırasında 135 km/s hıza kadar çıkabilecek olan hibrit sistem hatcback dışında statin wagon gövde tipiyle de satışa sunulacak.

1/3

2020 Renault Clio Hybrid ve 2020 Renault Captur Hybrid rakamsal verileri

Geride bıraktığımız Brüksel Otomobil Fuarı’nda gösterimleri yapılan Renault Clio Hybrid ve Captur Hybrid versiyonları ziyaretçilerin en çok ilgi gösterdiği modeller arasındaydı. Potansiyel alıcılar için bu araçlarla ilgili bilinmesi gereken ilk noktada hibrit sistemlerin birbirinden farklı oluşu var İlk olarak Megane ile aynı sistemi paylaşan Captur’a yakından bakalım. Renault bu modelin de içten yanmalı ayağında 1,6 litrelik benzinli üniteyle karşımıza çıkıyor. Bunu iki elektrik motoruyla destekleyen marka, ilk motoru başlangıç jeneratörü odaklı kullanıma sunarken ikincisinde ise performanslı sürüşe destek vermek üzere konumlandırılıyor. Saf elektrik modunda 65 kilometre menzil ve 135 km/s’lik maksimum sürat değeri de yine Megane Hybrid ile aynı noktada.

1/3

Megane ce Captur’da prizle şarj edilebilir olarak sunulan hibrit sistemi Clio’ya geldiğimizde ise yerini Toyota C-HR’da olduğu gibi enerji geri kazanımı temelleri üzerine oturtulan mimariye bırakıyor. Karakter olarak değişen işleyiş süreciyle birlikte 140 beygirlik bir kombinasyonla asfalta inecek olan Clio Hybrid, saf elektrik sürüşünde 75 km/s’e kadar maksimum hıza çıkabiliyor. İki farklı deneyimle 2020 itibarıyla kullanıcılarla buluşacak olan hibrit mimarisi, çevreci sürüş için şans vermemiz gereken güzel basamaklardan olacak.