İngiltere merkezli bir ekip tarafından seri üretime taşınacak olan dünyanın en büyük hava aracı Airlander 10, hibrit ünitesiyle umut vadediyor.

Geride bıraktığımız gün sizlerle paylaştığımız Wright 1 projesi, hava araçlarının da çevreci ve sürüdürülebilir dönüşümü için yapılan önemli çalışmalardan ipucunu temsil ediyordu. Önümüzdeki 10 yıllık süre içerisinde küresel ısınmanın etkilerini azaltabilmek adına atılan her adımın önem arz ettiği sürece, dünyanın en büyük aracı olarak nitelendirilen Airlander 10 da dahil oluyor. Hybrid Air Vehicles tarafından geliştirilen ve üretim süreciyle ilgili önemli teknik detayların paylaşıldığı model için artık elektrik gücünden bahsedebiliyoruz. Prototip aşamasında kendisi kadar büyük ilgi gören bu canavar, artık hibrit sisteme sahip olacak.

Dünyanın en büyük hava aracı Airlander 10, yüzde 90’a kadar daha az oranda çevreyi kirletecek

Airlander 10 ile ilgili paylaşılan teknik veriler hibrit sistemin içten yanmalı ayağında dizel motorların kullanımına devam edildiğini görüyoruz. Halihazırda 325 beygir güç üreten dört motorlu bu yapının kullanıldığı modele gelen elektrik sistemle birlikte dizel ünitelerin iki tanesi işleyişten çıkarılıyor.

Onların yerine 500 kW’lık elektrik motorlarından faydalanan geliştirme ekibi, bununla birlikte saf elektrik uçuş opsiyonunu da işin içerisine dahil etmiş oluyor. Elektrik modunda maksimum 93 km/s hıza çıkabileceği açılanan Airlander 10’un 350 kilometreye kadar menzil kat edebileceği de teknik tabloda karşımıza çıkıyor. Yaklaşık 92 metre uzunluğa sahip olan hibrit versiyonun tek seferde 10 tona kadar yük taşıma desteği bulunuyor. İngiltere merkezli firmaya göre Airlander 10, 90 yolcuyu 200 kilometrelik yolculuk mesafesine iki saatte götürebiliyor. Bundan daha önemlisi ise, bu hizmeti yüzde 90 oranında daha az emisyon salarak gerçekleştirebilmesi. Aracın geniş çaplı kullanımı için 2025 yılı işaret edilmekte.