Bill Gates ile tekrar gündeme gelen dünyanın ilk hidrojen yakıtlı süper yat projesi Sinot Aqua, vadettiği niteliklerle göz kamaştırıyor.

İlk kez geçtiğimiz yıl Monako Yat Fuarı kapsamında tanıtımı gerçekleştirilen Sinot Aqua, çevreci ulaşım felsefesinin denizlere yansıyan örneği olarak karşımıza çıktı. Dünyanın ilk hidrojen yakıtlı süper yat projesi olarak 2 metre uzunluğundaki bir modeli üzerinden fuarda sergilenen Aqua şu aşamada bir konsept olarak kalmaya devam ediyor. Onu son birkaç hafta içerisinde tekrar gündeme getiren ise, Bill Gates’in satın aldığına dair haberler oldu. Tüm dünyada satır başlarına çıkan bu gelişme sonraki günlerde Sinot tarafından yalanlanmıştı. Biz de bu gelişmelerin ardından geleceğin heyecan verici araçlarından birisi olan Aqua’nın çıkan özelliklerine yakından bakıyoruz.

1/7

Dünyanın ilk hidrojen yakıtlı süper yatı Sinot Aqua verimliliğiyle dikkat çekiyor

Süper yatın altyapısal teknik özelliklerinden önce biraz sunduğu donanımlara ve kapasitesine yakından bakalım. Toplamda 112 metrelik uzunluğa sahip olan Aqua, aynı anda 31 personel ve 14 misafire ev sahipliği yapabiliyor. Tasarımcılar yatın mimarisini; 4 misafir, 2 VIP odası ve 1 adet de yat sahibi odası olacak şekilde oluşturuyor. Mürettebat içinse; 14 adet çift kişilik ve 2 kıdemli odasıyla birlikte 1 adet kaptan köşkü karşımıza çıkıyor. Konaklayanlar için yat içerisinde sunulan imkanlar ise hayal gücünün sınırlarıyla eşdeğer. Yapay bir şelale, sinema odası, manzara odası, toplantı salonu, yemek salonu ve fotoğraflarda örneğini görebileceğiniz pek çok farklı konseptteki alanlar kullanıcılarını bekliyor olacak. Plan içerisinde yat gibi hidrojen yakıtla çalışan helikopter niteliğinde bir hava aracının olması da dikkat çeken parçalar arasında.

1/8

Hollanda merkezli bir ekip tarafından geliştirilen Aqua’yı dünyada ilk yapan hidrojen yakıt mimarisi de en az kendisi kadar başarılı. Yerleştirilen sıvı hidrojen tankları üzerinden elektrik motorlarına güç iletilen süper yat, tam dolu depo ile 6.945 kilometre yol kat edebiliyor. Bir tanesi 28 ton olan bu tanklardan iki adedini barındıran modeldeki teknoloji, sıvı hidrojeni -253 derecede muhafaza edebiliyor. Yaklaşık 5.440 beygire eşdeğer güç üreten elektrik motoru ve 1,5 mWh‘lık batarya paketiyle suya inecek olan Sinot Aqua, maksimumda 32 km/s hızla yola alabiliyor. Geleneksel motorlu yatlara göre önemli oranda verimli olan bu sistemin en büyük dezavantajı ise limanlardaki hidrojen yakıt ikmalinin yapılacağı bölge eksikliği olarak görülüyor.

Video