Geçtiğimiz yılın son dönemi içerisinde Amerikan versiyonuyla karşımıza çıkan Ford Mustang Mach-E, yapılan değişiklikleriyle Avrupa için de artık hazır.

Tesla‘nın inanılmaz yükselişi karşısında radikal adımlar atarak elektrikli otomobil pazarına çok daha hızlı giriş yapanların sayısı hiç de azımsanmayacak seviyede. Bugün özellikle Amerika merkezli olarak tanıtılan bu alandaki her modelin “Tesla katili” olarak nitelendirilmesi de aslında elimizdeki referans noktasını ortaya net şekilde koyuyor. Ford da, elektrik geleceğini daha derli toplu ve tek odak üzerinden ilerletmek adına, adıyla da ayrı bir mesaj veren Edison Takımı oluşumu için düğmeye bastı. Hibrit ve tam elektrik gücünün yeni dönemdeki geliştirilme sürecinden sorumlu olan bu departmanın ilk ciddi icraatı ise Ford Mustang Mach-E adıyla karşımıza çıkarıldı. Geçtiğimiz yıl Amerika merkezli versiyon üzerinden yapılan tanıtımların ardından rotayı Avrupa’ya çeviren Ford, İngiltere’de düzenlediği etkinlikle pazara “merhaba!” diyor.

1/3

Ford Mustang Mach-E 600 kilometreye kadar menzile çıkabilecek

Mach-E geçtiğimiz kasım ayında yapılan küresel tanıtım etkinliğinde teknik özellikleri kadar seçenekleriyle de akıllarımızda yer edinmişti. Giriş seviyesinden en üst noktasında kadar pek çok farklı versiyona sahip olan model, bu sayede ihtiyaç odaklı kullanıcı kitlesini de oldukça geniş tutuyor. Avrupa pazarı içinse bu yelpazenin nispeten daha dar tutulacağını söyleyebiliriz. Detaylara baktığımızda aracın ilk olarak iki farklı batarya paketi ve üç farklı güç seçeneğiyle pazara sunulacağını görüyoruz.

1/2

Giriş seviyesinde tek elektrik motoru ve arkadan itişli olarak sunulan modelin bir üst paketiyle iki elektrik motoru ve dört tekerlekten çekişli olarak geliyor. Güç değerleri sırasıyla 255 ve 290 beygir olarak netleşen modelin 415 Nm tork değeri standart olarak belirlenmiş durumda. 420 ile 540 kilometre aralığında değişen standart menzil değeriyle de dikkat çeken Mach-E için sunulan menzil artırıcı desteğiyle ise bu rakamı 600 kilometreye kadar esnetmek mümkün olacak gibi görünüyor. Son olarak Ford’un da içersinde bulunduğu hızlı şarj ağı IONITY’nin 150 kW’lık istasyonları üzerinden 10 dakikalık dolum yapılan Mach-E’nin 93 kilometre yol kat edebilecek olması da altı çizilmesi gereken noktalar arasında.

1/2

Ford mühendisleri elektrik anlamındaki bu ilk hamlesini Avrupa’ya taşırken konfor odaklı değişimler yapmayı da ihmal etmemiş. Pazarın kullanıcı alışkanları ve yol kalitesi merkeze alınarak yapılan bu revizyonlar; süspansiyon, direksiyon ve stabilite kontrol yönetimi gibi kilit noktalarda fark yaratacak. Bitirmeden önce Mach E ailesinin kokpit detaylarına da göz atalım. Avrupa merkezli tasarım şefliği Türk tasarımcı Murat Güler tarafında yürülen Ford’un bu modelinde kullandığı dil ister istemez dış bölümde Mustang ile benzerlik sergiliyor.

Lakin söz konusu kokpit olduğunda merkezde dikey şekilde konumlanan 15,5 inçlik devasa bir multimedya ekranı ve 10,2 inçlik sürücü ekranı gibi parçalar üzerinden bizleri bambaşka bir dünya karşılıyor. Mach E, ön kaputunun altında 136 litrelik ek bagaj hacmi sunarken, arka tarafta ise 821 litrelik bir alanla sahiplerine hizmet etmeye hazır. 2021 sonuna kadar 18 yeni elektrikleştirilmiş model tanıtmaya hazırlanan Ford, önümüzdeki günlerde çok daha aktif bir şekilde karşımızda olacak.