Londra temelli çalışmakta olan ingiliz gazetesi The Guardian çevreyi kirleten üreticilerden ve fosil yakıt firmalarından gelen reklamları almama kararını duyurdu.

Dünya çapındaki hükümetlerin küresel ısınmayı önlemeye yönelik yapmış olduğu çalışmalara, Guardian Medya Grup da reklam ve yayınlarında yeni düzenlemeler yaparak katılıyor. Bu kapsamda şirket, petrol ve gaz şirketlerinden gelen reklamları kabul etmeyeceğini ve fosil yakıt kullanan şirketlerle anlaşma sağlamayacağını açıkladı.Karbon ayak izini azaltma konusunda da önemli adımlar atan gazete, bu reklam hamlesini gerçekleştiren ilk küresel haber kuruluşu olacak. Geçtiğimiz yıl şirket stil kılavuzunu, iklim yerine “iklim acil durumu”, “değişim” ve “küresel ısınma” terimlerini kullanarak dünyanın karşı karşıya olduğu çevresel sorunlar ölçeğini temsil edecek şekilde ayarlayacağını duyurmuştu.

Reklamcılığın geleceğine The Guardian’dan yanıt

Küresel ısınma baz alınarak The Guardian bünyesinde, 2030 yılına kadar karbon-nötr olma taahhüdün de bulunuldu. Fosil yakıt olan yatırımların neredeyse tamamanı elden çıkartacak olan grup, medya endüstrisinin zor bir zamandan geçtiğin haber yayınlarının bu tür reklamları reddetmesi çağrısında bulundu.

The Guardian; Birçok markanın duruşumuzu kabul edeceğine inanıyoruz ve sonuç olarak bizimle daha fazla çalışmayı seçebilirler. Reklamcılığın geleceği, tüketicilere güven oluşturmak, değerlere ve amaca gerçek bir bağlılık göstermektir.

Bu hareketi memnuniyetle karşılayan kampanya grubu Greenpeace; “Bu bir dönüm noktası ve fosil yakıtların meşruiyetini sona erdirmek için Guardian’ın bu cesur hamle için alkışlanması gerekiyor. Diğer medya kuruluşları, sanat ve spor organizasyonları da artık fosil yakıt şirketlerine ait reklam ve sponsorluklarını sona erdirmeliler” ifadesiyle desteğini açıkça ifade etti.