Sürüş güvenliğindeki teknolojik desteklerinin yanında rakamsal verileriyle de heyecan yaratan Damon Hypersport, sizi hayal kırıklığına uğratmayacak.

Son yıllardaki elektrikli otomobil çeşitliliğinde başrol oynayan markalara baktığımızda, karşımıza girişim niteliğindeki isimler çıkar. Özellikle Uzak Doğu ve Amerika merkezli olan bu oluşumlar, şimdiden Mercedes, BMW ve Volkswagen gibi köklü isimlerle baş edebileceklerinin sinyallerini veriyor. Bu durumun bir benzeri de elektrikli motosiklet dünyası için geçerli. Kanada merkezli bir ekibin ellerinden doğan Damon Hypersport, bu sınıfına ilgi duyan gelenekselcilerin bile aklını çelebilecek özelliklere sahip. Performansın da ötesine geçen bu özelliklerin güvenlik kısmında olanları üzerinde bir hayli konuşmaya değer.

1/3

Damon Hypersport teknik özellikleri

CES 2020 kapsamında tanıtımı gerçekleştirilen modelin ilk olarak rakamsal verilerine yakından bakalım. Batarya kısmında 150 kW‘lık bir paketle karşımıza çıkan Hypersport, altyapı bileşenlerinin tamamıyla birlikte 200 beygirlik motosiklet olarak asfalta iniyor. Bu da içten yanmalı klasmanında 1000cc’lik Yamaha R1 ve BMW S1000RR ile ilişkilendirme yapabileceğimiz anlamına geliyor. Şimdilik 0-100 verisi açıklanmayan modelin maksimumda 320 km/s hıza çıkabiliyor olması da yine gözlerimizin bebeklerini büyüten rakamsal verilerden.

Etkileyici rakamlar sadece bunlarla da sınırlı kalmıyor aslın.da Damon’a göre Hypersport, şehir dışı sürüşlerde yaklaşık 320 kilometreye kadar yol kat edebiliyor. Bu değer şehir içerisi kullanım senaryosunda 480 kilometrelere kadar çıkabilecek. Modelin teknolojik destekleri arasında ise en heyecan yaratan 360 derecelik tarama desteği. Şasinin belirli bölgelerine yerleştirilen radarların yol yüzeyini sürekli analiz ettiği bu sistem, sürücüye gidon titreşimi ve LCD ekran vasıtasıyla en doğru sürüş için gereken sınırları uyarı şeklinde gösteriyor. Giriş seviyesinde yaklaşık 25.000 dolarlık fiyatla alıcı bulması beklenilen modelin sınırlı üretim adetleriyle üretilmesi planlanıyor.