Uzak Doğu’nun ardından Avrupa pazarında sunulacağı son rakamsal verileri netleşen Honda E, özellikle tasarım noktasında diğer rakiplerinden ayrılacak.

Konsept olarak tanıtılma sürecinin ardından büyük ilgi gören ve markasının bu ilgiye kayıt kalamamasıyla üretime taşınan Honda E için Avrupa pazarına giriş süreci başlıyor. İspanya’nın Valensiya kentinde düzenlenen özel bir etkinle birlikte, otomobilin Türkiye’nin de içerisinde bulunduğu pazara sunulacak son rakamsal verileri de netleşti. 2020 model yılıyla satışa sunulacağı netleşen E’nin performans verilerine göre şekillenmekle birlikte iki farklı versiyonla pazara sunulacağını görüyoruz. Bu rakamların ortak noktaları ise menzil ve şarj noktasında olacak.

1/5

Honda E hakkında bilmeniz gerekenler

Giriş seviyesinde 136 PS güç ve 315 Nm tork üreten bir paketle satışa sunulacağı kesinleşen modelin bu verisi bizler için sürpriz olmadı. Biraz daha performans arayanların tercihi olacak ikinci kademede rakamlar 154 PS güç ve 315 Nm tork seviyesine kadar yükseliyor. Bu verilerin performansa olan etkisiyse ivmelenme noktasında kendisini hissettiriyor. Bu değerlere geçmeden önce karşımızda toplam 1.514 kilogramlık bir otomobil olduğunu da bilmek gerekiyor

Giriş seviyesinde 0’dan 100’e hızlanmasını 9 saniyede tamamlayan Honda E’nin bu alandaki en iyi derecesiyse 8,3 saniye olacak. Japon üreticinin her iki versiyon için belirlediği maksimum sürat ise 145 km/s. E’nin batarya konusunda da aynı kapasiteyi sunduğunu bilmek önemli. 35,5 kWh olarak netleşen bu üniteler kullanım durumuna göre 220 kilometreye kadar menzil kat edebilmeye olanak tanıyor. İlk bakışta bu az gelse de standart olarak sunulan hızlı şarj desteği sayesinde sadece 30 dakika yüzde 80 doluluğa erişmek mümkün olacak. İçerisinde standart olarak sanal ayna teknolojisi ve konsolu kaplayan devasa ekran sistemi gibi dinamikleri de getirecek olan E’nin ülkemizde de büyük ilgi görmesi bekleniyor.