Çinli tasarımcı Zhijun Wang tarafından hayata geçirilen proje, Ikea için bir ikon haline gelen alışveriş çantasını başka bir noktaya taşıyor.

Koronavirüs sürecinin dünya genelindeki yansımaları şüphesiz sadece fiziksel sağlıkla sınırlandırılamaz. Genel karantina adımlarının uygulanmasıyla birlikte uzun süre evlerine kapanmak zorunda kalan bireyler üzerinde mental açıdan da ister istemez bir yansıma yapma potansiyeli soz konusu. Böylesine bir ortamda etkileri minimuma indirmenin en önemli yollarından birisi de daha kendimizde görmediğimiz yönlerimizi keşfetmek olabilir.

İlginizi Çekebilir  Koronavirüs günlerine tartışmalı yaklaşım; "alışverişlerde plastik poşet kullanın"

Tasarım ve yaratıcılık etkenlerinin bir araya geldiği durumlarda da karşımıza ilham verici işler çıkabiliyor. Küresel olarak üreticileri bir araya getiren maske üretimi, tasarımcılar tarafından bambaşka noktalara taşınıyor. Geçtiğimiz günlerde eski ayakkabılardan üretilen maske projesinin ardından şimdi de Ikea alışveriş çantası dönüşümün merkezinde karşımıza çıkıyor.

1/3

İlginizi Çekebilir  Koronavirüs salgınının Türkiye’deki başka boyutu; sokaklarda maske ve eldiven kirliliği

Ikea projesi doğru tasarım farkını ortaya koyuyor

Tasarımcı Zhijun Wang tarafından hayata geçirilen proje, Ikea’nın Frakta çantasını bir yüz maskesine dönüştürüyor. Pekin merkezli sanatçı aslında ülkede bilinen isimler arasında. Bölgede var olan sanayileşme nedeniyle ortaya çıkan hava kirliliği sebebiyle 2013’te maskeler yapmaya başlayan Wang, eşiyle birlikte spor ayakkabı ve çanta gibi eşyaları estetik ve kullanışlılığı birleştiren maskelere dönüştürüyor. Wang’ın sosyal medya hesabına baktığımızda uzun zamandan beri farklı malzemeleri kullanarak alternatif versiyonlar oluşturduğunu görüyoruz.