İngiltere’de bulunan süpermarket zinciri Sainsbury 20 yıllık sürdürülebilirlik programını yayınladı.

Son yıllarda yaşanan iklim krizleri dünyanın çeşitli yerlerinde bugün konuştuğumuz doğal afetlerin temel sebebi. Farkındalık konusunda erken adımlar atmak isteyenler ise karşımıza, artan sıcaklık değerlerini kontrol altına almak ve doğal kaynakları bilinçli kullanmak adına bir dizi önlemlerle çıkmaya devam ediyor. Bu alanda dikkat çekici bir proje de İngiltere’de bulunan Sainsbury isimli marketler zincirinden geldi. Tüketicilerin “çevreye daha az atık” taleplerine yanıt veren şirket, 2040 yılına kadar karbon-nötr bir işletme olmak için 1 milyar sterlin harcamayı üstlendi. 20 yıllık program dahilinde karbon emisyonlarının, gıda atıklarının, plastik ambalajların ve su kullanımının azaltılmasının yanında geri dönüşümü artırmayı ve sürdürülebilir yemeği teşvik etmeyi amaçlar karşımıza çıkıyor.

Sürdürülebilirlik için rakip şirketlerden iddialı hedefler

Zincir tarafından planlanan sürdürülebilirlik önlemlerinde buzdolaplarının daha verimli hale getirilmesi, araçları için düşük karbonlu yakıt kullanımının artırılması ve plastik ambalaj kullanımının 2025 yılına kadar yarıya indirilmesi de dikkat çekiyor. Ayrıca, beş mağazada depozito iade planını da uygulamada. Müşteriler de geri dönüştürdükleri her plastik şişe için 5p değerinde kupon alıyor. Sainsbury Genel Müdürü Mik Coupe, şirketin iş yapma şeklini çevresel etkiyi ön plana çıkarmak adına dönüştürmek için bu yatırım yaptıklarını ifade ediyor. Yılda 3.000’in üzerinde girişime 260 milyon sterlin yatırım yaptıkları da detaylar arasında.


Sürdürülebilirlik hedeflerini belirleyen tek süpermarket Sainsbury değil ancak rakiplerine göre daha iddialı hedeflere sahip olmak konusunda şimdiden birçok tüketiciden tam puan aldı. Yine İngiltere’de bulunan Tesco isimli market zinciri 2050 yılına kadar karbon nötrlüğüne ulaşmak istiyor. Kısa süre önce yaptığı açıklamada plastik ambalaj kullanımını azaltma yönünde karar alarak, konserve yiyeceklerin çoklu ambalajlarını da mağazalarından çıkaracağını ediyor. Alman süpermarket zinciri Aldi de 2019’un başında İngiltere’de bulunan 870 mağazasından ve 11 dağıtım merkezinden tüm emisyonları dengelemek için karbon kredisi kullanacağını açıklamıştı. Şirket yenilenebilir enerjiye geçerek, Sainsbury’nin aldığı önlemlere benzer önlemler alıyor.

Politika Başkanı Mike Childs; Süpermarketler, kişisel karbon ayak izlerimiz üzerinde büyük bir etkiye sahip. Bu nedenle daha yeşil yaşam tarzlarını kucaklamak ve teşvik etmek için ne kadar çok şey yaparlarsa hepimiz için daha iyi. Daha çok bitki temelli bir yeme alışkanlığına geçişi teşvik etmek ve desteklemek özellikle önemli. Süpermarket zincirlerinin tedarikçiler üzerindeki etkisi de çok büyük.