PriestmanGoode tarafından ilk kez 2016 yılında Island Bay tren projesindeki orijinal tasarım, bisiklet entegrasyonu için elden geçirildi.

Koronavirüs salgınıyla birlikte baştan aşağı değişme eğiliminde olan alanlardan birisi de şehir merkezlerindeki ulaşım dinamikleri. Yapılan geçici bisiklet yollarına olan ilginin ardından bunları kalıcı hale getirilerek, emisyonsuz hava sahaları oluşturma üzerine istekler her geçen gün artış gösteriyor. Pek çok Avrupa ülkesinde olduğu gibi bu alanda radikal değişimlerin içerisinde olan İngiltere’den ilgi çekici uygulamalar karşımıza çıkmaya devam ediyor. Endüstriyel tasarım stüdyosu PriestmanGoode tarafından ilk kez 2016 yılında Island Bay tren projesi, sosyal mesafe kaygıları üzerine elden geçirildi. Bu kapsamda koltuk düzeni değişen ve oturan yolcu sayısı azaltılan projede, koltukların yerini bisiklet konumlandırma bölümleri aldı.

1/2
İlginizi Çekebilir  Koronavirüs ardındaki gerçekleri biliyor muyuz?

Bisiklet kullanıcılarının şehir içerisinde rolü git gide artıyor

Salgın sebebiyle engellenecek ekstra oturma için tasarlanan alanların yolcu bisikletlerini depolamak için kullanılması, gerçekleştirilen yol çalışmalarının demiryolu ayağındaki tamamlayıcı bir teşviği olarak değerlendiriliyor. Kullanıcıların ev-iş arasındaki işleyişinde alternatif araçları tercih etme konusunda git gide daha eğilimli olduğunu ifade eden PriestmanGoode kurucusu Paul Priestman; “Tasarımın esnek doğası, onu farklı koşullara çok hızlı bir şekilde adapte etmemize ve bisikletleri sosyal mesafeli önlemler içerisine bir çözüm olarak entegre etmemize olanak tanıdı. Bunlarla birlikte iki USB şarj portu ve gezginler için yastıklı koridor destekleri de tasarıma dahil edildi. Tasarım, sorunları çözmek ve kullanıcılar için deneyimi geliştirmek için var.” ifadeleriyle çalışmalarını özetledi. Önümüzdeki günler havacılık sektöründeki oturma düzeni için de radikal değişimlere sahne olacak.