Son dönemin elektrikli otomobil beklentileri konusundaki suskun ismi KIA, kendini affettirecek bir 5 yıllık planla karşımızda.

Elektrikli otomobil hareketliliğinde nispeten geri planda kalan KIA, nihayet 2020’nin ilk günlerinde resmi stratejisinin duyusunu gerçekleştirdi. Düzenlene özel bir etkinlik kapsamında marka CEO’su Han-woo Park tarafından açıklanan strateji “Plan S” olarak isimlendiriliyor. Şimdilik 5 yıllık kısa bir vadeyi kapsayan adımlar silsilesinde bizleri toplamda 11 elektrikli otomobil bekliyor olacak. Markanın planı uygulamaya koymak için önünde çok da zamanı yok. Bu farkındalıkla 2020’nin sonuna doğru gerçekleştirilecek tanıtım ve 2021’de satışa sunulma üzerine ilk elektrikli modeli kullanıcılara sunma durumu da söz konusu. Nispeten bir yıl gecikmeli olarak pazarda ciddi bir adım atacak olan Koreli şirketin bu açığı tek seferde 500 kilometre gibi etkileyici menzil sunarak kapatmak istiyor.

1/5

KIA menzil ve hızlı şarj hedefleriyle dikkat çekiyor

KIA yetkilileri menzil noktasının dışında otomobillerde sunacağı diğer önemli niteliklerden de bahsetmeyi es geçmedi. Eğer her şey planlandığı gibi giderse yeni dönemin elektrikli modellerinde 800V gibi oldukça etkileyici bir hızlı şarj desteğini de göreceğiz. Bu yapı aslında sektörü yakından takip edenler için çok da yabancı değil. Geçtiğimiz yıl asfalta inen Porsche Taycan‘ın da sunduğu bu özellik sayesinde, 15-20 dakikalık ultra hızlı şarjlarla bataryaların yüzde 80’e kadar dolumu sağlanabiliyor. Bu da 500 kilometre tam kapasiteli bir bataryada yaklaşık 400 kilometrelik kullanım demek. Markanın 2021 yılında piyasaya sunmasını beklediğimiz ilk modelinde ise Imagine konseptini merkeze alması bekleniyor.

CEO Han-woo Park: KIA, gelecek trendlerine cevap vermek için kısa sürede kendisini yenilikçi bir markaya dönüştürecek.

KIA’nın 5 yıllık planlamasında pazar ve satış beklentileri de dikkat çekiyor. 2026 yılına gelindiğinde 1 milyon adetlik bir satış bekleyen markanın bu beklentisini Çin pazarı dışında tutarak açıklaması da oldukça etkileyici Yüzde 6,6‘lık pazar payı elde etme isteği de yine yönetimin kararlılığını net şekilde ortaya koyuyor. Halihazırda Soul ve Niro modellerinin elektrikli versiyonlarıyla kullanıcılarla buluşan KIA’nın ticari araçlarını da bu dönüşüm içerisinde göreceğiz.