İsveç merkezli moda şirketi Carlings, küresel ısınma krizine arttırılmış gerçeklik özelliğine sahip ilk tişört projesi üzerinden dikkat çekme amacında.

Küresel ısınma gündemdeki yerini korurken ona farkındalık yaratmak isteyenlerin projeleri de daha geniş kapsamlı şekilde karşımıza çıkıyor. Merkezi, bu alanda hassas İsveç‘te olan Carlings markası farkındalık yaratma konusunda bu kez farklı bir noktaya başvuruyor.

İşin içerisine teknolojiyi de katan tasarım ekibi, çevreci malzemelerin yanında son yılların akıllı telefonlarındaki popüler özelliği olan artırılmış gerçekliği merkeze alıyor. Her şeyin bir araya gelmesiyle de hem küresel ısınmaya dikkat çeken hem de dünyanın ilk arttırılmış gerçeklik özelliğine sahip tişörtü karşımıza çıkarıyor.

1/5

Küresel ısınma gerçeğine “gerçekliği artırılmış” destek

Carlings işe ilk olarak teknolojiyi kullanılabilir hale getirmek adına özek bir mobil uygulama geliştirerek başlıyor. Markanın bu sistemi destekleyen tişörtünü alan kullanıcılar, bu sayede kendi dizaynınları seçme opsiyonuna sahip. İlk etapta beyaz bir tişört olarak görülen ürün, uygulama üzerinden belirlenen dizaynlar ile bir anda kişisel tasarımı andıran bir ürüne dönüşüyor. Elbette ki bu tasarımlar arasında çevreci sloganları unutmamak gerekiyor. Aslında bu tek bir tişörtü birden çok amaçla kullanabilmek de demek. Tanıtımıyla birlikte kısa süre içerisinde satışa sunulması planlanan ürünler 11 euroluk etiket fiyatıyla meraklıklarıyla buluşacak.