2021 yılında ilk teslimatlarının yapılması beklenen Lightyear One, teknik özellikleri kadar karakteristik tasarımıyla da dikkat çekecek.

Elektrikli otomobil fikriyle birlikte çokça duyduğumuz güneş enerji panelleri bugün hala pazarın ciddi bir paydaşı konumunda değil. Verimlilik konusunda henüz istenilen seviyeye gelinememesine bağlanılan bu durumun önümüzdeki süreçteki gelişmelerle değişmesi de senaryolar arasında. Bunun en önemli katını ise geçtiğimiz yılın yaz döneminde tanıtımı gerçekleştirilen Lightyear One. Dünyanın ilk seri üretim güneş enerji panelli otomobili olarak lanse edilen model Eindhoven Üniversitesi‘inden öğrencilerin de bulunduğu bir ekip tarafından geliştirildi. Tanıtımıyla birlikte büyük ilgi uyandıran otomobil, teknolojik altyapısı kadar tasarımıyla da ilgi çekmeye devam ediyor. CES 2020 kapsamında bu hafta Las Vegas’ta sergilenen model tekrar gündeme gelmişken, var olan son detaylar üzerinden modelle ilgili bilmeniz gerekenleri bir araya getiriyoruz.

1/4

Lightyear One aerodinamik tasarımıyla fark yaratıyor

Lightyear One’ın rakamsal verilerinde en dikkat çeken noktası şüphesiz vadettiği menzil değeriydi. Tanıtımıyla birlikte sadece bataryalar üzerinden 750 kilometre olarak resmiyet kazanan menzil seviyesi, güneş panellerinin de işin içerisine girmesiyle 800 kilometreye kadar esneyebilecek gibi görünüyor. Otomobilin sadece güneş panelleri üzerinden ise 20 kilometre yol kat etmek mümkün olacak. One kullanıcılarını şarj noktasında da gayet başarılı veriler bekliyor. Hızlı şarj destekli bir kaynak üzerinden yapılacak olan 1 saatlik dolum, otomobili yaklaşık 550 kilometre götürebilecek batarya doluluğuna ulaştırabiliyor. One her ne kadar elektrikli bir araç olsa da, 10 saniye olarak açıklanan 0-100 değeri onun amacının ekonomi ve verimlilik olduğunu çok net ortaya koyuyor aslında. Modelin her tekerleğinde bir tane olmak üzere toplamda dört elektrik motoruna sahip olduğunu da belirtmeden geçmeyelim.


5 kişilik yolcu kapasitesi sunan One’ın kokpiti sürdürülebilirlik felsefesini fazlasıyla hissettiğimiz parçalardan oluşuyor. Kullanılan çevreci malzemelerin yanında ahşap dokunuşlarla minimal olarak tasarlanan konsol tam anlamıyla cezbedici. Aracın işlevselliğini burada sunduğu kullanım alanları üzerinden de hissedebilirsiniz. Nitekim 780 litre olarak açıklanan bagaj hacmi buradaki temel taş niteliğinde. Net bir kıyaslama yapmak adına bu rakamın BM X5 ve Audi Q5 gibi devasa SUV modellerinden ortalama 110 litre daha fazla olduğunu bilmek yeterli.


Geliştirme sürecinde karbon fiber ve alüminyum gibi hafif alaşım malzemelerin One’da tavanı boylu boyunca saran güneş panelini de işin içerisine kattığımız zaman 165.000 dolar gibi bir fiyat ortaya çıkıyor. Bu noktada aracın caydırıcı olduğunun farkında olan Hollanda merkezli ekip, temel nedeniyse güneş panellerinin maliyetine bağlıyor. Tanıtımıyla birlikte 100 adetlik rezervasyon aldığını bildiğimiz otomobilden toplamda 500 adet üretilmesi planlanıyor. İlk kez 2021’de asfaltta göreceğimizi One’ın bundan sonraki süreçte geçireceği pozitif değişimler umarız onu daha ulaşılabilir hale getirir.