Üretim süreci Japonya’da başlatılan Mazda MX-30, şehir içi kullanım odaklı dinamikleri ve tasarımıyla kullanıcıların dikkatini çekmeye çalışacak.

Tüm dünya genelinde faaliyet gösteren otomobil üreticilerinin merkez stratejisinde yer alan elektrik dönüşümü, bizlere son birkaç yılda hatırı sayılır model çeşitliliği sundu. Mercedes, Audi, Jaguar, Peugeot, Honda ve örneğini kolaylıkla artırabileceğimiz bu örnekler arasında geçiş süreci en sancılı olansa belkide Mazda idi. Özellikle benzinli motorlar üzerindeki yaklaşımıyla, verimlilik konusu üzerinde ciddi çalışmalar yapan Japonya merkezli üretici, gelecekte bu motorların da yok sayılamayacağını pek çok kez ifade etti. Lakin kaçınılamaz adımı da atan yönetim marka tarihinin ilk seri üretim elektrikli modeli olacak Mazda MX-30 ile karşımıza çıktı. Şimdi ise seri üretime geçiş vakti.

1/3

Mazda MX-30 hakkında bilmeniz gerekenler

İlk olarak geçtiğimiz yılın ekim ayı içerisinde tanıtılan MX-30, Mazda’nın elinin belki de en güçlü olduğu tasarım çizgilerini farklı noktalarda üzerinde taşıyor. Son olarak RX-8’de gördüğümüz kapı tasarımıyla kullanıcıların ilgisini çekecek olan model teknik özellik olaraksa daha çok şehir içi kullanım odaklı öne çıkarıldı. 145 PS güç ve 265 Nm tork değerleriyle satışa sunulacak olan MX-30’un şarj süresi ve diğer önemli parçaları da süreç içerisinde netlik kazandı. Güncel test şartlarında elde edilen verilerde modelin menzil mesafesi 200 kilometre açıklanırken, hızlı şarj kullanılarak yaklaşık 40 dakika içinde yüzde 80 doluluğa erişmenin mümkün olacağını öğrendik.

1/3

MX-30 ile ilgili bilinmesi gereken bir diğer önemli nokta ise önümüzdeki yıl, menzil artırıcı olarak kullanılabilecek Wankel motorun da tercihler arasında eklenecek olması. Kokpit bölümünde çevreci nitelikle dönüştürülebilir malzemelerin kullanıldığı MX-30’un, dijital ekranlı klima kontrol ekranı ve minimal konsol yapısı da dikkat çeken noktaları arasında. Araçta standart olarak; Otonom acil frenleme, trafik asistanları, şeritte tutma asistanı, kör nokta uyarı sistemi, G-Vectoring çekiş kontrolü gibi destekleri de sunulacak.

İlginizi Çekebilir  5 yılda 11 yeni model; KIA elektrikli otomobil planlamasını duyurdu

Japonya’nın Hiroşima kentinde yer alan Ujina fabrikasında üretim bandıma çıkarılan MX-30, Türkiye’nin de içerisinde bulunduğu Avrupa pazarı düşünülerek şekillenecek. Almanya’da 33.990 euroluk başlangıç fiyatıyla satışa sunulacağı açıklanan aracı 2021 ile birlikte somut olarak gündemde görmeye başlayacağız. MX-30’un Türkiye’deki fiyatlandırılması da ayrı bir merak konusu olacak.