Geçtiğimiz yıl içerisinde yer testlerine başlanan NASA elektrikli uçak modeliyle ilgili artık hatırı sayılır oranda yol kat edildi.

2020’nin ilk günlerinde Wright Electric ile easyJet’i bir araya getiren projeyle birlikte heyecanımızı artıran elektrikli uçak alanındaki gelişmelere bir yenisi daha ekledin. Amerikan Ulusal Havacılık ve Uzay Dairesi NASA tarafından bir süredir çalışmalarına devam edilen X-57 Maxwell isimli uçak modelinin merkezinde gündeme gelen detaylarda, uçağın tamamen hazır hale geldiğindeki tasarım dinamikleri karşımıza çıkıyor. Üç parçalık görsel halinde paylaşılan konsept tasarımlarla birlikte uçağın ufak da olsa teknolojik nitelikleri kendisini göstermeye başlıyor.

1/2

NASA elektrikli uçak projesi geleneksellere göre verimliliğiyle öne çıkıyor

Tamamlanan montaj sürecinin ardından Ekim 2019‘da yer testleri yapılmaya başlanan X-57’nin prototip sürecinde yoğun bir şekilde 3D yazıcılardan faydalanıldığını görüyoruz. Parça üretimindeki hayati bölümlerinin test sürecinde merkezde yer alan bu teknoloji, rüzgar tünelindeki maketteki verilerin elde edilmesine yardımcı oluyor. Uçakla ilgili şimdilik motor gücü ve menzil gibi verileri bilmiyoruz.

İlginizi Çekebilir  Delta Havayolları duyurdu; Amerikalı ilk karbon nötr havayolu şirketi olacak

Lakin paylaşımla birlikte yapılan açıklamalara baktığımızda, uçuş sırasında hava meydana gelen rüzgar türbülansının bataryaları doldurmak için bir enerji geri kazanım kaynağı olarak kullanılma planı karşımıza çıkıyor. NASA, bunun için 1,5 metre çapında kanat pervanelerini tercih ediyor. Uçakta kullanılacak kanat yapısının da sürtünme katsayısını azaltma üzerine tasarlandığını görüyoruz. Dikey iniş ve kalkış yapabilme yeteneği için de özel bir elektrik motor sistemini beraberinde getirmesini beklediğimiz modelin bu yıl içerisinde tüm rakamsal verileriyle karşımıza çıkması muhtemel.

Video