Neredeyse on yıldır elektrikli otomobil satışlarında liderliği bırakmayan Norveç, ilk kez Almanya tarafından ikinciliğe itildi.

Küresel ısınmanın insan hayatına olan etkisi her geçen yıl daha da kendisini hissettirmeye devam ediyor. Özellikle mevsimsel geçişlerin birirlerine karıştığı son birkaç yılda ulaşım bazlı olarak yerel yönetimleri radikal önlemler almaya itti. Almanya, İtalya, Fransa, İspanya, Hollanda gibi ülkelerin gerek başkent gerekse turistik bölgeleriyle ilgili aldığı yasak kararları uzun süre gündemden düşmedi. 2025 ve sonrası için artık ciddi şekilde uygulamada göreceğimiz bu kararların en büyük destekçisi ise elektrikli otomobil satışlarındaki oranlar olacak. Son birkaç yılda ağırlıklı olarak Norveç’in ipi göğüslediği satış oranlarında ilk kez Almanya liderliği ele geçirmiş durumda. İçten yanmalı motorun doğduğu ve dünyaya yayıldığı yer olarak bildiğimiz ülkenin, elektrik dönüşümüne bu kadar kısa süre pozitif tepki vermesi de geleneklerin değişimi konusundaki endişeleri biraz daha rahatlatacak gibi görünüyor.

Pazarda Renault ZOE liderliği dikkat çekiyor

Halihazırda Avrupa’nın en büyük binek otomobil pazarı olan Almanya’nın, elektrikli otomobil satışlarında da liderliğe yükseliş süreci aslında bir süredir kendisini hissettiren yükselişin eseri. 2013 yılından günümüze kadar gelen süreçteki verilere baktığımızda ülkenin istikrarlı bir şekilde sürekli satış adedinde yükselişte olduğunu görebiliyoruz. Nitekim net rakamlara göre kasım ayından itibaren 57.533 adet yeni elektrikli otomobilin trafiğe çıkışı için kayıt yapıldığı dikkat çekiyor. Bu listedeki satış adetlerinde ise Renault ZOE’nin, BMW i3 ve Tesla Model 3’ü geride bırakması da kayda değer.


Raporda karşı tarafta yer alan Norveç’te ise bu rakam 56.893 olarak tabloda karşımıza çıkıyor. 2010 yılından beridir listede hep zirveye oynayan Norveç’in, bu istikrarındaki en temel noktanda devlet teşviklerinin varlığı da göz ardı edilmemeli. 2020 ile birlikte artık liderliğe oynamaya başlayan Almanya’nın Volkswagen, BMW ve Mercedes gibi yerel markalarının elektrik atağının daha yeni başladığını da özellikle belirtmemiz gerekiyor. 2019 içerisinde bu alandaki ilk modellerini tanıtan Mercedes ve Volkswagen’in önümüzdeki 5 yıllık süre içerisinde ürün gamlarının tamamında elektrikleşme sürecini gerçekleştirmesi bekleniyor. Tam elektrikli araçların yanında hibritlerin de destekleyeceği bu planlamada, sadece bu üç markadan 150’nin üzerinde yeni nesil otomobil göreceğiz. Geçtiğimiz yılın son çeyreğinde üretim bandına çıkan Volkswagen ID.3’ün etkinliğine doğrudan Angela Merkel’in katılması da, bu dönüşümde devletin ilgisini de net şekilde gösteriyor.