Avrupa Komisyonu tarafından desteklenen Renault INCIT-EV projesi, içerisinde bulunan ülkeler ve ortaklara bakıldığında oldukça geniş kapsamlı uygulanacak.

Son üç yıllık periyotta elektrikli otomobil satışlarını lineer olarak yukarı taşımayı başaran Renault, önümüzdeki süreç için de adımlar atmaya devam ediyor. Ürün gamındaki dönüşümü hibritlerle de destekleyen Fransa merkezli üretici kullanıcı odaklı ürünler ortaya koyma noktasında ilgi çekici bir projeyle karşımıza çıkıyor. Kısa süre önce resmi kaynaklardan duyurusu gerçekleştirilen INCIT-EV isimli uygulama, Avrupa Komisyonu tarafından da destekleniyor. İçerisinde Türkiye ile birlikte; Estonya, Fransa, Almanya, İtalya, Hollanda, Slovenya ve İspanya gibi ülkelerin yer aldığı pilot program kapsamında markanın 7 farklı elektrikli şarj teknolojisi Renault INCIT-EV projesinden ilk detaylar

Ülkelerin dışında enstitü, üniversite ve girişim gibi toplamda 32 farklı bölgesel iş ortağının desteğiyle yürütülecek olan projenin temelinde ilk başta bahsettiğimiz gibi kullanıcılar var. Renault farklı noktalarda deneyime sunacağı bu teknolojileri, INCIT-EV adı altında kullanıcı alışkanlıklarını ve ihtiyaçlarını analiz etme amacıyla yola çıkıyor. 2020 içerisinde kademeli olarak başlayacak olan program, önümüzdeki süreçte doğrudan ihtiyaçlara uygun elektro mobilite hizmetlerininde kapısını aralayacak. 2023‘e kadar yayılan program takvimi ise birkaç ana aşama üzerine kurulu.

Bu kapsamda ilk olarak kullanıcı ihtiyaçlarının ve gereksinimlerinin analiz edilmesini hedefleniyor. Hemen ardından önümüzdeki nisan ayı itibarıyla şarj teknolojilerinin değerlendirilmesi ve bu teknolojilerinin altyapılara entegrasyonuna geçilecek. Markanın ilk adım için bölge bölge ayırdığı planlamalardan bazıları ise şu şekilde;

– Paris, Fransa – şehir içi ulaşım için indüksiyon şarj sistemi

– Talin, Estonya – Yüksek voltajlı şarj sistemleri;

– Amsterdam ve Utrecht, Hollanda – Çift yönlü “akıllı şarj”;

– Torino, İtalya – Araç paylaşım uygulamaları için bir otopark şarj merkezi;

– Zaragoza, İspanya – iki tekerlekli araçlar için düşük güçte çift yönlü şarj ve otomobiller için şeritlerde statik kablosuz şarj