İtalya merkezli bir ekip tarafından prototip versiyonuyla karşımıza çıkarılan Emula, elektrikli motosiklet modelleri için bakış açılarını değiştirebilir.

Beraberinde pek çok avantaj getiren elektrikli motosiklet modellerinin belirli bir kitlede sınırlı kalmasıyla ilgili birkaç temel dinamikten bahsedebiliriz. Şimdilik teknik altyapıda şarj ve menzil olarak gösterilse de, en büyük etmenin motosikletlerin karakteristik seslerine aşık olan kullanıcılar olduğuna şüphe yok. İtalya’nın Torino şehrinde faaliyet gösteren 2Electron ekibi tarafından geliştirilen Emula ise bu sürece getirdiği yaklaşımla geleneksel kitleyi kendisin çekebilecek potansiyele sahip. Modelin gelişiminde çok ciddi bir ses mühendisliği altyapı kuran ekip, gerçek yarış motorlarının sesini aratmayacak bir yapıyı meraklılarının kulaklarının beğenisine sunuyor.

1/2
İlginizi Çekebilir  323 km menzili ve iyileştirilen sürüş konforuyla Zero SR/S elektrikli motosiklet

Elektrikli motosiklet Emula’da farklı motor karakterlerinin sesi tercih edilebiliyor

Benzer parçalarını elektrikli otomobillerde de gördüğümüz bu özellik içerisinde motosiklete farklı ses modlarının tercih edilebilirliği entegre edilmiş. Böylece Emula, 600cc dört silindir, retro 250cc tek silindir veya 800cc bir yarış motorunun sesini dışarıya verebiliyor. Motosikletin koltuğunun altı başta olmak üzere belli başlı noktalarında konumlandırılan hoparlörlerin temel işlevi sağladığı bu döngü içerisinde, benzinli motorlardaki devir sesinden titreşime kadar her şey düşünülmüş. Şimdilik detaylı rakamsal verileri paylaşılmayan Emula’nın maksimumda 250 km/s hıza çıkabileceği bazı kaynaklarda karşımıza çıkıyor. Modelin şimdilik prototip olduğunu da belirtmeden geçmeyelim.

Video