Sınıfının en iddialı elektrikli SUV modellerinden biri olmaya hazırlanan Ssangyong Korando EV, tasarımsal dinamikleriyle de bunu destekleyeceğinin sinyallerini vermeye başladı.

Sadece SUV ve pickup modellerine odaklanan Güney Kore merkezli Ssangyong, son yıllarda yükselişte olan markalar arasında. Özellikle günümüzde satışta olan Korando ile Türkiye pazarında da büyük ilgi gören marka, günümüz dünya trendlerin yetişme konusunda da elini çabuk tutuyor. Var olan elektrik dönüşümünden pay kapmak için çalışmalar devam ederken, bu alanda ailenin ilk temsilcisi olacak Ssangyong Korando EV için ilk resmi detaylar gönderildi. Resim tanıtım etkinliğinin önümüzdeki yılın ilk dönemlerin içerisinde gerçekleştirilmesi beklenen modelin paylaşılan iki karelik render görseli de tasarım noktasındaki farklılıkları anlamak adına nitelikli detaylar barındırıyor.

Ssangyong Korando EV hakkında masada görünen detaylar

Aracın planlanan rakamsal verileri öncesinde, fotoğraflar üzerinde taze bir inceleme yapma gereği duyuyoruz. İçten yanmalı versiyona oranla burada kendisini hissettiren ilk farklılığın ön bölümdeki ızgara olduğunu görüyoruz. Elektrikli araçların genelinde gördüğümüz tamamen kapalı yapı, Korando EV için de kullanılmış durumda. Marka logosu ise Güney Kore yerel pazarında kullanılan şekliyle karşımıza çıkıyor. Yine elektrikli modele özgü olarak alt ızgara ve tamponda da daha agresif bir hava veren çizgiler dikkat çekiyor. SsangYong, bu değişimleri enerji verimliliğini ve aerodinamik parçaları en optimize şekilde yakalamak adına yaptığını da özellikle belirtiyor. Aracın ön bölümü kaput da dahil olmak üzre ağırlıktan tasarruf etmek ve ağırlık merkezini optimize etmek için alüminyumdan imal edilecek.

İlginizi Çekebilir  406 km menzil vadediyor; BMW iX3 ile tanışın

Korando EV’nin rakamsal verileri için de masada oldukça detaylı rakamları görmek mümkün. Üzerinde bir adet elektrik motoruyla gelecek olan aracın bununla birlikte yaklaşık 190 beygirlik bir güce sahip olması bekleniyor. Batarya kısmında ise LG Chem ile gerçekleştirilen ortaklığın ünitesi konumlandırılacak. Eğer büyük bir sürpriz olmaz ise bu ünite Korando EV ile günlük sürüş bazında 300 ile 350 kilometre aralığında bir menzilin yakalanmasına olanak tanınacak. Test verileriyse 420 kilometreye kadar esneklik gösteriyor. Diğer parçalarıyla da sınıfında iddialı isimler arasına adını yazdırmak isteyen modelin son kullanıcıya ulaşacak dinamiklerini kademe kademe görmeye devam edeceğiz.