DB Cargo tarafından yapılan açıklamada, Toshiba imzalı hibrit lokomotifler önümüzdeki yıldan itibaren operasyonlarda kullanıma sunulacak.

İyi dilekleri arkamızda bırakarak adım attığımız 2020 yılı ne yazık ki ocak ayı içerisinde bizlere pek de iyi bir başlangıç yaşatmadı. İçerisinde Türkiye’nin de olduğu doğal afetler, salgın ve yaşamını yitirenlerle adeta kendimizi bir kaosun içerisinde bulduk. Madalyonun özellikle iklim noktasındaki kriz de kendisini iyice hissettirmeye başladı. Hal böyle olunca ülke ve bölge ayırt etmeksizin topyekün hamleler de artık elzem. Bu paydan hatırı sayılır oran da ulaşım dünyasına ait. Karayolları ile deniz ve demiryolları da emisyonsuzluk parolasından git gide daha hızlı nasibini alıyor. Toshiba tarafından üretilecek yeni hibrit lokomotifler de, dizel üniteleri barındıran örneklerinin yerini 2021 itibarıyla alarak dönüşümde pay sahibi olma iddiasında.

Toshiba hibrit lokomotifler tam kapasiteli dizellerin yerini alacak

Almanya merkezli DB Cargo tarafından her türlü operasyonlarda kullanılmak üzere merkeze alınan lokomotiflerden toplamda 50 adet üretilecek olması da en az haberin kendisi kadar önemli. Oldukça geniş çaplı olan bu değişim adımın üretim süreciyse yine Almanya’nın Rostock kentindeki tesiste gerçekleştirilecek. Kargo şirketi tarafından açıklanan rakamlara baktığımızda, hibrit versiyonların faaliyete geçmesiyle birlikte 61 adet dizel motorlu lokomotifin emekliye ayrılacağını görüyoruz. Toshiba’nın mayıs 2019’da gösterimini gerçekleştirdiği HDB 800 isimli lokomotiflerin merkezinde imzalana anlaşmada, araçların çok daha güvenli yapıda olduğunun da altı çiziliyor. Bu yılın sonuna doğru çok daha net detaylar almayı bekliyor benzer adımların ülkemizde de atılmasını diliyoruz.