2019 itibarıyla elektrikli otomobil macerasını üretim bandına resmen taşıyan Volkswagen, önümüzdeki 10 yılda dünya liderliğine oynayacak.

Elektrikli otomobil dünyası yeni dönemle birlikte beraberinde tam anlamıyla bir devrimi getirdi. Girişim niteliğindeki üreticiler üzerinden ilk adımda daha çok duymaya başladığımız gelişmelere küresel üreticilerin de dahil olmasıyla birlikte işlerin iyice karıştığını söyleyebilir. Satış adetleri bazında Avrupa’nın en büyüğü olan Volkswagen grubu da kelimenin tam anlamıyla bu cümbüşe katılma konusunda elini hızlı tuttu. Kendi içerisinde oluşturduğu ID markası altında elektrikli modellerini sunacağını duyuran Volkswagen, 2019 itibarıyla bu ailenin ilk modeli olan ID.3‘ü üretim bandına çıkarttı. Porsche’nin Taycan ile desteklediği bu adım 2020 içerisinde de SEAT ve Skoda gibi grubun diğer önemli markalarıyla da ivmelenmeye devam edecek.

Sadece Volkswagen grubundaki markalardan toplamda 150 farklı elektrikli ve hibrit aracı getirecek olan 5 yıllık sürece diğer markaları kattığımızdaki tablo, zihinlerimizde havai fişek patlamalarına sebep oluyor desek yeridir. Son birkaç yılı dizel skandalları ve milyar dolarlık cezalarla geçiren Volkswagen’in elektrik dönüşümü ayrı bir önem taşıyor. Bu yenilenmeyi kendisi için beyaz bir sayfa olarak gören Wolfsburg merkezli üretici, marka logosunu da değişime ayak uyduracak dokunuşlarla “modernleştirdi”.

Şirket yönetiminin bu alandaki kararlığı ise yıl bitmeden tekrar güncellenen üretim hedefleriyle bir kez daha gündeme geldi. İlk adımda 21 milyon adetlik elektrikli araç üretimini 2025 yılı için hedef koyan marka bu hedefini 2 yıl kadar geriye çektiğini duyurdu. Bu aynı zamanda 5 yılda yapması gereken işin 3 yılda yapılacağı anlamına geliyordu. Hal böyle olunca da bu durumun dünya piyasalarına olan etkileri de düşünülmeye başlandı. Dünyanın en önemli danışmanlık ve analiz şirketlerinden olan Wood Mackenzie‘ye göre, önümüzdeki 10 yıl bitmeden VW rozetini dünyanın en büyük elektrikli otomobil üreticisi tahtında görebiliriz.

Volkswagen elektrikli otomobil üretimi batarya antlaşmalarını da beraberinde getirdi

Gelecek hedeflerini daha iyi anlamak adına şüphesiz bugünün rakamlarını da iyi okumak gerekiyor. Nitekim önümüzdeki son raporlar Volkswagen’in şu anda elektrikli otomobil pazarında dünyanın en büyük 10. şirketi olduğunu gösteriyor. Wood Mackenzie’nin 2028 yılı için Alman markayı bir numaraya yükseltecek araştırmasının gerçeğe dönüşmesi içinse toplam üretimin 14 milyona çıkarılması gerekiyor. Volkswagen’in aynı yıl için ortaya koyduğu vizyon ise 22 milyona kadar ulaşmış durumda. Eğer bu senaryo gerçekleşirse pazarın yüzde 53’üne hakim olacak bir markanın varlığını da konuşmaya başlayacağımızı da bilmek önemli.

1/2

Otomobil üretimi aslında elektrik dünyasının sadece görünen kısmı. Burada en temel ihtiyacın batarya olduğunu notlarımız arasında en üst sıraya yazdık. Öyle ki bugün dünyanın en önemli batarya tedarikçileri olan Samsung SDI, LG Chem, SK Innovation ve CATL‘ın Volkswagen gibi küresel üreticilerle yaptığı ortaklıklar da geleceği etkileyecek etmenler arasında. Volkswagen’in 1 milyar dolarlık devasa bir bütçe ile yatırım yaptığı İsveç merkezli Northvolt ve ortaklık anlaşmasının yapıldığı Ganfeng de bu yükselişteki paydaşlardan olacak. Halihazırda ID.3 üzerinden konuştuğumuz model ailesi ise Minivan ve SUV gibi farklı sınıfların da işin içerisine girmesiyle inanılmaz derecede çeşitlenmenin arifesinde.