Otomobil tarihinin en ikonik modellerinden birisi olan Volkswagen T2, elektrik dönüşümüyle gelecekteki projelere de ilham oluyor.

Benzinli ve dizel motora sahip olan otomobillerle ilgili atılan yasaklama adımları, önümüzdeki yıllarda bizi nasıl bir tablonun beklediğinin sinyalleri aslında. Şimdilik dünya kentlerinin belirli bölgelerini içerisine alan bu politikaları önümüzdeki 10 yıllık süreçte daha kapsamlı olarak görmeye hazırlıklı olmak gerekiyor. Hal böyle olunca da otomobil meraklılarının kafalarında klasik modellerle ilgili bazı soru işaretleri belirmiş durumda. Birkaç kez “haftanın belirli günleri kullanılabilir” önerilerine konu olan modeller için elektrik dönüşümü de gözden kaçırılmayacak bir opsiyon. Son yıllarda Mercedes G-Serisi, Hummer H1 ve Fiat 124 Spider gibi örnekler üzerinden karşımıza çıkan bu dönüşümlere 1972 Volkswagen T2 de nefes kesen bir projeyle katılıyor.

1/10

Elektrikli Volkswagen T2 projesinden satır başları

FIVA tarafından gerçekleştirilen proje, bir döneme damga vurmuş ve hala pek çok kişi için bir hayal niteliği taşıyan T2’yi fabrikadan ilk çıktığı güne götürüyor. Elektriğin yanında başarılı bir restorasyon çalışmasını da içeren bu dönüşümde, motor ve batarya sisteminin e-Golf‘ten alınmış olması da uyumluluk konusunda bir problemin yaşanmayacağının kanıtı. İçten yanmalı versiyonunda 60 beygir güç üreten boxer motorun yerini alan 125 beygirlik elektrik motoru yine arka bölümde karşımıza çıkıyor. Tek kademeli şanzıman ve 35,8 kWh’lık batarya paketiyle entegre edilen bu formül, klasik T2’yi 201 kilometre menzil kat edebilecek bir araca dönüştürüyor. Altyapı noktasında arka tarafa bağımsız süspansiyon sistemini dahil eden FIVA, elektriğin sessizlik konforunu da desteklemeyi tercih etmiş.