İsveç-İngiltere merkezli olarak elektrikli ticari araçlar geliştirme üzerine kurulan ekibin son projesi Volta Zero, geleceğin ulaşımı konusunda adeta bir ders niteliğinde.

Emisyonsuz ulaşım noktasının günümüzdeki en popüler altyapısı şüphesiz elektrik gücü. Otomobil dünyasının öncülüğünde süren bu dönüşümün ağır taşıtlara olan etkileri de kademeli olarak artıyor. Nitekim bu felsefeyle hayata geçirilen yeni girişimlerle de süreç içerisinde çokça karşılaştık. İsveç-İngiltere merkezli olarak elektrikli ticari araçlar geliştirme üzerine kurulan Volta Trucks da bu girişimler arasından adını duyuran kesim içerisinde. Kısa süre önce önemli bir açıklama gerçekleştiren marka, yepyeni bir elektrikli teslimat kamyonunun üzerinde çalıştığını duyurdu. Henüz prototip aşamasında olan bu aracın Avrupa Uzay Ajansı ortaklığıyla geliştiriliyor olmasıysa, sektörde daha önce eşine pek rastlamadığımız bir dinamiği ortaya koyacak gibi görünüyor.

Volta Zero ile birlikte sürdürülebilirliğin kapsamlı örneği ortaya konuyor

Volza Zero adıyla hayata geçirileceğini gördüğümüz modele uzay kimliğinin getirilmesi kompozit malzemelerinde yatıyor. Paylaşılan ilk bilgilere göze uzay araçlarında kullanıla yüksek teknolojili organik alaşım malzemeler, bu aracın oluşturulmasında da kullanılacak. Elbette bu durumun üretim maliyetlerine olan etkisi de şimdiden merak ediliyor. Tamamen ticari kullanım amacına hizmet edecek olan aracın bazı teknik verileri de paylaşılmış durumda. 9,46 metre uzunluğa, 2,55 metre genişliğe ve 3,4 metre yüksekliğe sahip olacağını gördüğümüz Zero, 8,6 tona kadar yük taşıma desteği sunacak. Batarya kısmında maksimum 200kWh’a kadar bir üniteden paylanacağını söyleyen Volta, tek seferde 200 kilometreye kadar menzilin de mümkün olabileceğini ön görüyor. Tamamen şehir içi kullanım odaklı düşünülen aracın maksimum sürat değeriyse 90 km/s ile limitlendirilecek.

İlginizi Çekebilir  Hyundai ve KIA'dan elektrikli ulaşım için önemli yatırım

Zero’nun karakteristik özellikleri arasında kullanıcının oturma pozisyonu ve görüş açıları var. Ön bölümde gelenek bir motor olmamasının da etkisiyle şoför koltuğunu kabinin merkezine entegre eden mühendisler, bu sayede 220 derecelik geniş ve kesintisiz bir görüş açısı yaratmayı amaçlıyor. Tasarım dinamiklerinin yanında araçta kullanılacak olan malzemelerin çevreci yapısı üzerine de konuşmak şart. Kamyonun gövdesinin doğal keten malzemeden ve biyobozunur reçinelerden üretilmesi planlanıyor. İsviçre merkezli Bcomp markası tarafından geliştirilen bu malzeme biyolojik olarak bozunabilir reçinelerle karıştırılmış keten liflerinden üretiliyor. Markaya göre bu malzeme karbon fiber kadar karakteristik bir mukavemet ve hafiflik sunarken, üretim sürecinde yüzde 75 daha az karbon salınımı ortaya çıkıyor.

Volta Trucks İcra Kurulu Başkanı Rob Fowler; “Sürdürülebilirliğin sadece egzozdan zehirli gaz salınımını önlemeyi vadetmekten ibaret olmadığına inanıyoruz. Biz malzeme tedariği ve üretim süreçlerinin tamamında önce çevre faktörünü gözetiyoruz

Tüm üretim felsefesini çevreci malzemeler ve üniteler üzerine kura Volta, şu anda İngiliz Prodrive ile birlikte ilk test araçlarını inşa ediyor. Önümüzdeki yılın ilk çeyreğiyle birlikte asfalt üzerinde görmeye başlayacağımız Zero, kargo ve posta şirketlerinin çevreci dönüşüm planlarında öncelik vereceği bir araç olma yolunda. Şirket ilk planlamarında, yılda 2.000 elektrikli Volta Zero kamyon üretmeyi umuyor.

İlginizi Çekebilir

Dünyanın en sürdürülebilir otomobili Fisker Ocean videomuz