Güney Kore merkezli kafede başlayan uygulama, yeni normal dönemiyle birlikte bizi bekleyen deneyimlerle ilgili ipucu niteliğinde

Aylardır dünyanın birçok farklı noktasında koronavirüs salgınından dolayı olumsuzluklara şahit olduk. Kayıplar, karantinalarla başlayan süreç hepimizi etkiledi. Ancak yavaş yavaş tüm ülkeler normalleşme sürecine geçmeye başladı. “Yeni normal” olarak isimlendirilen bu dönemde, kalabalık ortamlara girmeme ve sosyal mesafe gibi temel konulara dikkat ediliyor.

Aylardır devam eden süreçten etkilenen birçok sektörde yeni yeni normale dönmeye başladı. Hatta bazı restoranlarda sosyal mesafe kuralına uygun kafes sistemli masalar bile yapıldı. Güney Kore Daejeon’daki bir kafe de, müşterileriyle sosyal mesafeyi korumak için robot barista kullanıyor.

1/2

Yeni normal döneminin yıldızı olacak robot barista için detaylar

Sisteme göre robotlar 60 farklı içecek çeşidi hazırlayarak müşterilerine masalarında servis verebiliyor. Bir kiosk üzerinden işlenen içecek siparişleri toplamda yedi dakikada servise hazır hale geliyor. Kafede temizlik ve stokları doldurmadan sorumlu sadece bir kişi çalışıyor. Yeni robot barista, müşterilere servis yaparken kibar ve aynı zaman da hızlı özellikleriyle dikkat çekiyor.

İlginizi Çekebilir  Sürdürülebilir tarım için dünyada ilk; yabani ot problemini çözecek otonom robot

Nazik garsonumuz diğer cihazlarla iletişim kurup veri iletimi de gerçekleştirebiliyor. Kafe çevresindeki en iyi rotaları hesaplamak için kendi kendine sürüş teknolojisi de kazaların önüne geçebilecek nitelikler arasında. Üretici, bu yıl en az 30 kafeye robot barista tedarik etmeyi hedefliyor. Robotu geliştiren Vision Semicon’un araştırma direktörü Lee Dong-bae; “Sistemimiz, siparişten teslimata kadar insanlardan hiçbir girdiye ihtiyaç duymuyor ve robotlar, mevcut mesafeli hareketlerini sağlamak için yeniden düzenleniyor” ifadelerine yer verdi.

Video