Yaklaşık üç ay sonra ilk resmi test süreci başlayacak olan yerli elektrikli tren setinin halka hizmet süreci de 2020 içerisinde planlanıyor.

Ulaşım dünyasının son dönemlerde popüler değişimlerinden birisi demir yolları üzerinde yaşanıyor. Tam elektrikli versiyonların geleneksellerin yerini aldığı bu süreçte, gerek Uzak Doğu gerekse Avrupa merkezli yönetimlerin operasyonlar için siparişlerine tanıklık ediyoruz. Uzun süredir Türkiye’nin de hazırlığı içerisinde olduğu yerli elektrikli tren projesiyle ilgili de nihayet somut adımların atılabileceği döneme giriş yapıyoruz. Bugün düzenlenen bir etkinlikte açıklamalarda bulunan Sanayi ve Teknoloji Bakanı Mustafa Varank, trenin 29 Mayıs‘ta testler için raylara indirilebileceğini ifade etti. Eğer her şey planlandığı gibi giderse trenlerin ilk halka açık kullanımı da önümüzdeki eylül ayında gerçekleştirilecek.

1/2

Yerli elektrikli tren özellikleri

TÜVASAŞ tarafından geliştirilen ilk yerli elektrikli set olarak lanse edilen trenler alüminyum gövdeli olarak tasarlanıyor. Toplamda beş araçtan oluşan bu seti şehirler arası seyahate uygun olarak tasarlayan mühendisler, engelli yolcuların erişimi için de özel çalışmalar gerçekleştiriyor. Tek seferde 332 kişilik yolcu kapasitesi vadeden trenlerde toplamda dört tuvalet konumlandırılacağı da dikkat çekenler arasında. Set için ilk olarak 160 km/s‘lik maksimum sürat ile yol alabileceği açıklanmıştı. Şimdilik testlerin de bu sınırlarda devam etmesi planlansa da, yapılacak iyileştirmeler ile bu rakamın 200 km/s‘e esnetileceği de resmileşen rakamlar arasında. 2023 yılından itibaren Avrupa Birliği ülkelerine ihraç edilmesi hedeflenen modellerle ilgili daha net detayları test süreciyle birlikte alacağız.