Karbon salınımısız deniz ulaşımı için umut vadeden bir çalışmanın merkezinde yer alan iki şirket, yük gemileri için denklemi tersine çevirmeye çalışacak.

Karbon salınımı değerlerine bakıldığında uçaklarla birlikte en büyük paya sahip araçların başında şüphesiz gemiler var. Son dönemlerde yavaş yavaş elektrik gücünün nüfuz ettirilerek emisyon oranlarında kademeli düşüşlere sahne olan bu devler liginde, alternatif enerji türlerine olan ilgi de artmaya devam ediyor. İsviçre merkezli faaliyet gösteren ABB şirketi de, Fransa merkezli HDF ile bir araya gelerek özellike dev yük gemileri için hidrojen yakıt sistemlerini geliştirmek için düğmeye basıyor.

Yük gemileri geleceği için önemli bir iş birliği ortaya çıkıyor

Yapılan son araştırmalarda denizcilik endüstrisinin sera gazı emisyonlarında önemli bir paya sahip olduğu görülüyor. On yıldan fazla bir sürede tek bir büyük konteyner gemisi, 50 milyon otomobilin hava kirliliğine denk bir salınım ortaya koyabiliyor. Bu nedenle elektrifikasyon sürecinin kara ulaşımından çok deniz ulaşımı için bir devrim yaratması gündemde. Otomotiv endüstrisinin de merkezinde olan hidrojenin bu devasa gemilere aktarım süreciyse enerji yoğunluğu ve şarj noktasına takmaktan çok daha hızlı bir yakıt ikmali süreci sebebiyle öncelikli tutulması gerektiği görüşü hakim.

İlginizi Çekebilir  Volvo'dan karbon salınımını azaltmak adına önemli lojistik hamlesi

Uzun menzilli elektrikli nakliye operasyonlarını etkinleştirmek için geliştirme gerekse de hidrojen sistemleri en azından kısa menzilli operasyonlar için bir fark yaratmaya hazır. ABB ve HDF’i bir araya getiren de tam da bu nokta. Kısa sürece önce her iki isim de resmi kaynaklarından bir anlaşma yaptıklarını duyurdu. Bu yeni anlaşma, deniz araçları için “megawatt ölçekli” bir güç aktarım sisteminin geliştirilmesini merkeze alıyor. HDF’nin büyük ölçekli üretim kapasitesi de sürecin inşasında rol oynayacak. İki şirket hidrojen sistemlerinin tasarımı ve altyapı dinamikleri konusundaki sorunları ise Ballard Power Systems ile birlikte çözecek.

İlginizi Çekebilir  Dünyanın ilk hidrojen yakıtlı süper yat projesi Sinot Aqua hakkında bilmeniz gerekenler

18.000’den fazla nakliye konteyneri taşıyabilen Triple-E sınıfı bir Maersk konteyner gemisinin şu anda 60 günde 80.000 litre yakıt tükettiğini görüyoruz. Verimlilik bazında gezegendenin başarılılarından birisi olarak nitelendirilen bu örneğin bile ne denli bir işleyiş içerisinde olduğu aşikar. Şu anda ABB’nin ilk güç aktarma organlarıyla ne kadar ileri gitmeyi planladığını bilmiyoruz. Ancak hidrojenin yardımcı enerjiyi desteklemek için kullanılabileceği daha büyük gemilerde hibrit bir düzenlemede kullanılmak üzere bir şeyler inşa edebileceklerine dair bir gösterge var.